Winford Bilingual Amsterdam

Winford Bilingual Amsterdam

Winford Bilingual basisonderwijs in twee talen: Nederlands en Engels.

Pas uw cookie-voorkeuren aan om deze video te bekijken

Ik ben blij u te mogen verwelkomen op de Winford Bilingual Primary School. Ons tweetalige programma stelt kinderen in staat om kritisch te leren denken in twee talen, kennis toe te passen, informatie te analyseren, nieuwe ideeën te begrijpen, te communiceren, samen te werken, problemen op te lossen en beslissingen te nemen. We onderwijzen meer dan alleen de kernvakken, we onderwijzen de hele leerling. We willen dat het onderwijs van de leerling meeslepend en interactief is, zowel in het Nederlands als in het Engels.

Wilt u meer informatie? Ik maak graag kennis met u om te helpen de beste weg voorwaarts te vinden voor uw gezin.

Hartelijke groeten,

Joy Otto
Director Winford Bilingual Amsterdam
(020) 751 6650

De Winford Bilingual basisscholen bieden als enige in Nederland volledig onderdompelend tweetalig onderwijs aan. Wij hebben ons eigen unieke curriculum ontwikkeld met behulp van het Nederlandse nationale curriculum en het Britse nationale curriculum, die beide nauw verbonden zijn met het International Primary Curriculum (IPC). Onze school is ontworpen als een koesterende omgeving waar de individualiteit van elk kind wordt gevierd en leren een opwindende levenslange reis is.

Eigenschappen die ons onderscheiden:

Kleine klassen: Persoonlijke aandacht voor elke student.
Tweetalig curriculum: Naadloze integratie van Engels en Nederlands.
Flexibele vakantie: Biedt gezinnen de vrijheid om vakanties te plannen rond hun familieschema.
Dagelijkse lunch: Vers bereide voedzame en heerlijke maaltijden.
Ervaringsgericht leren: Connecties met de echte wereld door middel van excursies en gezamenlijke IPC-projecten.
Divers cultureel programma: Viering van Nederlandse en Engelse culturele tradities
Gekwalificeerde tweetalige docenten: Toegewijde, moedertaalsprekende docenten

We zijn een particuliere B3 Nederlandse school en ons programma is erkend door de Nederlandse Onderwijsinspectie.

Winford Bilingual Amsterdam is gevestigd in het Museumplein, in het hart van Amsterdam.

 

Wilt u meer weten over Winford Bilingual Amsterdam?

Tweetalig onderwijs
Kleine klassen
Nederlandse en internationale studenten
Doorlopende toelatingen

Bij Winford Bilingual Amsterdam kunt u terecht voor:

Tweetalig basisonderwijs
Tweetalig basisonderwijs
We vonden de overgang naar het Nederlandstalig voortgezet onderwijs erg soepel

"Wij zijn een Deens gezin dat in Amsterdam woont. Onze dochter Smilla is hier geboren.

Onze dochter begon met een tweetalige kinderopvang en vervolgde haar tweetalige opleiding aan de Winford Bilingual Primary School. Ze heeft 6 geweldige jaren op school gehad, waar ze zich ontwikkelde tot een zeer zelfverzekerd, onafhankelijk meisje dat 4 talen spreekt.

Omdat we thuis Deens spreken, waren zowel Nederlands als Engels nieuw voor haar toen ze de school begon. Omdat er een duidelijke verdeling is tussen welke leraren welke taal spreken, was ze nooit verward en leerde ze beide talen snel. Daarnaast spreekt ze Duits, omdat we familie in Duitsland hebben. Het Duits heeft ze met weinig moeite opgepikt. We zijn ervan overtuigd dat dit alleen mogelijk was omdat ze al op jonge leeftijd meer talen begon te leren.

Een ander belangrijk aspect van de school was het sociale en emotionele gedeelte. Ze ontwikkelde zich tot een zeer zelfverzekerd, onafhankelijk en zorgzaam meisje. Bovendien, wat voor ons heel belangrijk was, leerde ze dat iedereen gelijk is, ongeacht zijn of haar culturele of etnische achtergrond. Er was altijd een sterke focus op het leren dat het belangrijk is om respectvol en zorgzaam te zijn, niet alleen in relatie tot mensen, maar ook ten opzichte van dieren en de natuur.

Toen ze ouder werd en we als gezin wisten dat we in Amsterdam wilden blijven, dachten we dat het goed voor haar zou zijn om over te stappen naar een Nederlandse school voor voortgezet onderwijs. We waren een beetje bezorgd hoe het zou zijn voor haar om in een klas van 30 leerlingen te komen. Voorheen had ze alleen in kleine klassen gezeten met nooit meer dan 16 leerlingen met twee leraren.

We vonden de overgang erg soepel en we zijn ervan overtuigd dat dit te danken was aan het niveau van onderwijs en zelfvertrouwen dat ze had opgedaan bij Winford. Ondanks dat 50% van haar curriculum Engels was op Winford, was ze volledig op het niveau van haar nieuwe Nederlandse klasgenoten en integreerde ze snel.

We bevelen een tweetalige opleiding vanaf jonge leeftijd in een school als Winford ten zeerste aan en we zijn zeer dankbaar dat we onze dochter deze kans hebben kunnen geven."

Anita
Moeder van Smilla
Kind in de klas aan het werk

Het docententeam van: Winford Bilingual Amsterdam

directeur voor amsterdam bilingual
Panda nederlands leerkracht en assistent directeur
Panda engels leerkracht
nederlands leerkracht voor Zebra klas
leerkracht Zebra
R.T. leerkracht
nederlands leerkracht Giraffe klas
Engels leerkracht voor Amsterdam Bilingual
nederlands leerkracht adelaar klas
engels leerkracht  adelaar class
RT - Engels
marketing and admissions
chef

Praktische informatie

Twee leraren per klas
Elke klas heeft een volledig gekwalificeerde Engels en Nederlands sprekende leraar. Elke leraar spreekt zijn moedertaal met onze leerlingen en alle vakken worden in beide talen onderwezen.

Kindgericht
Met niet meer dan 20 kinderen per klas, kunnen we ons op elk individueel kind richten. Onze leraren werken elke les zorgvuldig uit om de vooruitgang en ontwikkeling van hun leerlingen te garanderen.

Uitgebreid tweetalig curriculum
Alle vakken worden gedurende de hele schooldag in het Nederlands en Engels onderwezen. Kinderen doorlopen het Nederlandse, Britse en IPC curriculum en worden vloeiend in beide talen.

Winford Bilingual Primary School is een Nederlandse school en het Nederlandse curriculum ligt aan de basis van alles wat we doen. Voortbouwend op deze solide basis geven we een uitgebreid curriculum waarin het Britse curriculum naast het Nederlandse curriculum staat. Vervolgens gebruiken we het International Primary Curriculum (IPC) om het Nederlandse en Britse curriculum aan elkaar te koppelen door middel van thematische eenheden. Als gevolg van onze aanpak zijn onze leerlingen elke schooldag volledig ondergedompeld in het Engels en het Nederlands en kunnen zij gemakkelijk wisselen tussen beide talen. Deze aanpak is erop gericht dat kinderen die vanaf hun vierde jaar bij ons zijn, op elk niveau naar elke Nederlandse of internationale school kunnen overstappen.

Klassen met meerdere leeftijden
Kinderen leren graag van andere kinderen en dit biedt geweldige mentormogelijkheden voor leerlingen. Hoewel we geen traditionele Montessorischool zijn, volgen we wel de filosofie van Maria Montessori door te onderwijzen op basis van de capaciteiten van elk kind in plaats van leeftijd. Hierdoor kunnen we ons ook richten op het beste onderwijs voor elk kind. Wij integreren ook Montessori-idealen door gemengde leeftijdsklassen en kleine groepslessen.

Flexibele vakanties
Als wereldwijde school weten we hoe belangrijk wereldreizen en ontdekkingen zijn voor alle leerlingen. Winford Bilingual biedt het voordeel van een flexibel vakantieschema.

Lunch en snacks
Alle lunches en ochtendsnacks worden elke dag verstrekt en zijn inbegrepen in het schoolgeld.
Wij geloven dat de mogelijkheid om samen te zitten met een warme maaltijd en een gesprek te voeren een belangrijk onderdeel is van de ontwikkeling van het hele kind. Een warme gezonde vegetarische lunch wordt gemaakt door onze eigen kok.

Nederlandse en internationale leerlingen
Onze schoolgemeenschap weerspiegelt de multiculturele bevolking van Amsterdam. Het biedt een warme en ondersteunende omgeving gedurende de hele basisschooltijd.

Centraal gelegen
Winford Bilingual is gevestigd aan de Jan Luijkenstraat 29, slechts één blok verwijderd van het Museumplein. We hebben het geluk dat we in het culturele epicentrum van onze prachtige stad zitten.

Positieve discipline
Vriendelijk en consequent zijn is de sleutel tot ons programma. Wij tonen standvastigheid door onszelf en de behoeften van de situatie te respecteren, en vriendelijkheid door de behoeften van het kind te respecteren.

Deel van de Winford familie van scholen
Wij zijn er trots op deel uit te maken van Winford, de vooraanstaande Nederlandstalige middelbare en Nederlandstalige basisscholen in Nederland.

 

 

Waarom tweetalig onderwijs?

WBPS is uniek in Nederland omdat al onze lessen zowel in het Nederlands als in het Engels worden gegeven. Hierin verschillen wij van andere Nederlandse én internationale scholen.

Om te begrijpen waarom dat zo uniek is, is het belangrijk om uit te leggen wat tweetalig onderwijs betekent op reguliere Nederlandse basisscholen. De meeste scholen bieden een vorm van Engels taalonderwijs aan. Hierna is te lezen wat de verschillen precies zijn.

Officiële tweetalige scholen

Deze scholen bieden tussen de 30 en 50 procent van hun lessen aan in het Engels. Vaak wordt dit gedaan door Nederlandse basisvakken (zoals wiskunde, lezen, schrijven en taal) in het Nederlands te geven en andere vakken (bijvoorbeeld muziek, kunst of geschiedenis) in het Engels te onderwijzen.

Reguliere Nederlandse basisscholen

Deze scholen bieden 15 procent van hun lessen in het Engels aan. Leerling krijgen gemiddeld 1-3 uur per week les in het Engels.


Winford Bilingual Primary School is uniek

Als wij het hebben over tweetalig onderwijs dan bedoelen we dat letterlijk. Onze leerlingen krijgen al hun lessen in het Nederlands en Engels aangeboden. Gedurende de hele schooldag worden onze leerlingen ondergedompeld in beide talen. Zo leren zij om snel en makkelijk te schakelen in de communicatie met hun leerkrachten en klasgenoten.

Deze benadering noemen we de dual immersion. Letterlijk vertaald: dubbele onderdompeling. Door deze manier van benaderen streven we er nadrukkelijk naar om onze leerlingen beide talen vloeiend te laten spreken, zonder dat er onderscheid wordt gemaakt tussen beide talen.


Wat is het verschil tussen bekwaam en vloeiend spreken?

Bekwaam betekent dat een taal voldoende wordt gesproken, maar met meer formaliteit en minder vertrouwen dan iemand die de taal als moedertaal heeft of deze al vloeiend spreekt. Bekwame sprekers moeten harder werken om deze taal te spreken dan hun moedertaal. Ze vinden het soms ook moeilijker om te schakelen tussen beide talen.

Vloeiend betekent dat het spreken van een andere taal dan je eerste of moedertaal met bijna evenveel gemak en nauwkeurigheid gaat. Deze spreker vindt het bijna net zo gemakkelijk om in een tweede taal te spreken dan wanneer ze in haar moedertaal zou spreken. Vloeiende sprekers kunnen eenvoudig schakelen tussen de hun geleerde taal en de eigen moedertaal.

Een voorbeeld van bovenstaand onderscheid

‘Gezellig’ - een veelgebruikt Nederlands woord dat in het Engels moeilijk te vertalen is. Het Engelse woord ‘cozy’ komt het meest in de buurt maar is slechts een deel van de situatie waar het woord naar verwijst.

Een bekwaam spreker weet wat het woord ‘gezellig’ betekent.

Een vloeiende spreker weet hoe ‘gezellig’ voelt en kan het op de juiste manier in de juiste context gebruiken.
Waarom vinden wij tweetalig onderwijs van belang?

Academische voordelen

Het leren van een tweede taal helpt uw kind op academisch vlak door het versterken, verbinden en uitbreiden van de zenuwbanen die actief zijn met lezen en schrijven en in hun vaardigheid om zich te uiten. Daarnaast is er bewijs dat kinderen die spreekvaardig zijn in twee talen, competenter zijn op gebied van zelfregulering en taakgerichtheid.

Sociale en emotionele voordelen

Vloeiend kunnen communiceren in een andere taal biedt meer voordelen dan enkel academische. Het versterkt tevens het sociale en emotionele bereik van kinderen. Jonge kinderen die tweetalig worden opgevoed zijn vaak beter in het herkennen van sociale signalen, het overwinnen van verlegenheid in groepen en hebben sterkere luistervaardigheden. Dit alles kan helpen bij het maken van vrienden, het begrijpen van diversiteit en het integreren in een nieuwe of onbekende omgeving.

Voordelen van tweetalig onderwijs, gericht op vloeiende spreekvaardigheid van twee talen voor Nederlands sprekende families in Nederland

Om de mogelijkheden die onze wereldmaatschappij kan bieden optimaal te kunnen benutten, is een basiskennis van een andere taal niet meer genoeg. Engels is één van de meest gesproken talen in de wereld waardoor een vloeiende spreekvaardigheid hiervan enorm waardevol zal zijn.

Kinderen die ons programma al vanaf een jonge leeftijd volgen, spreken, lezen en schrijven zowel Engels als Nederlands probleemloos. We gebruiken gestandaardiseerde Britse tests waarvan de resultaten laten zien dat kinderen die vanaf een jonge leeftijd bij ons op school zitten, op hetzelfde niveau presteren als Engelstalig opgevoede kinderen in het Verenigd Koninkrijk. Dit beïnvloedt de Nederlandse testresultaten echter niet, hun CITO scores zijn op hetzelfde niveau als hun leeftijdsgenootjes op andere Nederlandse scholen.


Vragen?

Klik hier om meer te weten te komen over ons curriculum, onze klassen en de mogelijkheid om te kijken of onze school past bij uw kind.

 

Aanmelding

 

Stap 1: Intake en toelating


Om u formeel aan te melden voor een plaats op Winford Bilingual Primary School moet u:

Een inschrijfformulier aanvragen en terugsturen met alle benodigde bewijsstukken, waaronder schoolrapporten en de laatste CITO-testresultaten (indien van toepassing).

Stuur het aanmeldingsformulier terug als Word-document of als PDF.

Zodra we je aanvraag hebben ontvangen, sturen we je een factuur voor de aanvraagkosten van €550. Deze kosten worden niet gerestitueerd. Deze kosten worden niet gerestitueerd. We nemen je aanvraag pas in behandeling nadat deze kosten zijn betaald.



Stap 2: Voorlopige bevestiging


Nadat we je aanmelding hebben verwerkt, sturen we je een voorlopig aanbod (via e-mail). Dit aanbod bevestigt dat we plaats hebben voor uw kind.

Je hebt 2 weken (10 werkdagen) de tijd vanaf de datum van het voorlopige aanbod om het via e-mail te accepteren of af te wijzen. Als we na 10 werkdagen niets van je hebben gehoord, wordt het aanbod automatisch ingetrokken en moet je contact met ons opnemen om de toelatingsprocedure opnieuw te starten.



Stap 3: Aanvaarding

Zodra je het Voorlopig Aanbod via e-mail hebt geaccepteerd, ontvang je een eenmalige, niet-restitueerbare inschrijfkosten van €1000* (per kind). Deze betaling moet binnen 3 weken na je acceptatie zijn ontvangen. Als de betaling niet binnen de aangegeven termijn is ontvangen, wordt het voorlopige aanbod automatisch ingetrokken en moet je contact met ons opnemen om de toelatingsprocedure opnieuw te starten.

Zodra het inschrijfgeld is betaald, wordt je kind toegevoegd aan de lijst van zijn/haar klas, waardoor zijn/haar plaats in de klas gegarandeerd is. U ontvangt dan een formele bevestiging van inschrijving.

*Let op: het inschrijfgeld wordt niet terugbetaald, ook niet als je besluit niet bij ons te beginnen, als je de inschrijfdatum wilt uitstellen of als je de school verlaat. Dit bedrag wordt niet in mindering gebracht op het lesgeld.



Stap 4: Beoordeling

Op het moment dat uw kind bij ons op school begint, starten we met de beoordelingsprocedure. Onze schoolinstructeur zal samen met de leerkrachten in de klas uw kind observeren om de onderwijsbehoeften van uw kind te beoordelen en een persoonlijk ontwikkelingsplan op te stellen. Indien nodig wordt er na het onderzoek een formeel plan aan u gepresenteerd en met u besproken. In het geval van extra ondersteuning of testen, zullen we een afspraak met u maken om de kosten van verdere evaluaties en/of ondersteuning te bespreken.

Als uw kind bij ons komt van een andere school waar het al speciale ondersteuning krijgt, moet u ons dit van tevoren laten weten, zodat we uw kind zo goed mogelijk kunnen ondersteunen als het bij ons begint. In het geval van 1-1 ondersteuning van een vorige school vragen we om een korte ontmoeting met de leerkrachten van de klas en de directeur om te beoordelen of de klas het beste bij uw kind past.

Als er tijdens de toelatingsprocedure informatie over de behoeften van uw kind wordt weggelaten, behouden wij ons het recht voor om verdere inschrijving op onze school opnieuw te beoordelen.

Schoolgeld

Het schoolgeld voor Winford Bilingual is all-inclusive. Het bevat de kosten voor de (eind)toetsen in beide talen, tentoonstellingen, excursies, gezonde snacks en de warme middagmaaltijd op school.

Het schoolgeld bedraagt 2023/24 op jaarbasis € 21.300 voor onze Amsterdam en Den Haag locatie en €16.900 voor onze Haarlem locatie.


Betaling: twee opties

Bovenstaand schoolgeld 2023/24 geldt voor betaling in een keer, vóór 1 augustus 2023.

Betaling in drie termijnen is mogelijk, dan betaalt u 3% additionele administratie- en rentekosten. De termijnen vervallen op 1 augustus, 15 november en 1 februari. Voor deze optie vragen wij u een automatische incasso af te geven.

Instroom na 1 augustus

Het is mogelijk om gedurende het schooljaar in te stromen. Het schoolgeld wordt berekend naar rato van de resterende lestijd. Afhankelijk van wanneer u in het schooljaar begint, is de betaling eventueel in twee termijnen mogelijk (met additionele administratie- en rentekosten).


Opzegging

Opzegging van de overeenkomst met de school dient schriftelijk te geschieden door de ouders, met inachtneming van een opzegtermijn van twee maanden. Mocht een schriftelijke opzegging ontbreken, dan zal daarvoor in de plaats een bedrag ter grootte van 2 x het maandlesgeld in rekening worden gebracht. Alle achterstallige lesgelden of andere kosten zijn verschuldigd per de datum van opzegging.


Familiekorting

Indien u meer dan één zoon of dochter bij ons op school heeft, ontvangt u 10% familiekorting over het schoolgeld van het jongste kind (voor Amsterdam) en 5% (voor Haarlem en Den Haag).

 

 

 

Joy Otto
Directeur

Ik ben de directeur van het Winford Tweetalig Basisschool Programma. Ik ben afgestudeerd in lager onderwijs en speciaal onderwijs (k-18). Ik heb postdoctoraal werk gedaan in Montessori-onderwijs, Orton-Gillingham taal-spraak/taaltherapie, Montessori-lerarenopleiding, Brain Gym Kinesiologie en ik ben gecertificeerd PADI-duikleider. Ik heb meer dan 22 jaar ervaring in de klas als leraar, therapeut en onderwijsspecialist. Ik werkte bij het Smithsonian Institution als hoofddocent voor divergente leerlingen en basisscholen toen ik me realiseerde dat ik van de Nederlandse cultuur en omgeving hield. Dus besloot ik naar Nederland te verhuizen om er te werken en te wonen. Als ik niet werk of op het strand loop, kun je me vinden op mijn Nederlandse fiets of duiken waar het water helder is en de zon schijnt.

 

Milrose Voorhorst
Panda leraar

Ik ben de docent Engels voor de pandaklas. Van jongs af aan wist ik dat ik leraar wilde worden. Ik heb altijd geesten willen onderwijzen, harten willen raken en levens willen veranderen. Ik ben afgestudeerd aan de Universiteit van St. La Salle, Filippijnen, met als hoofdvak Engels. Lesgeven en werken met kinderen is mijn passie. Ik heb meer dan 9 jaar werkervaring als lerares met kinderen in de basisschoolleeftijd en internationale studenten van verschillende leeftijdsniveaus. Ik heb lesgegeven in taal, lezen, wiskunde en MAPE (muziek, kunst en lichamelijke opvoeding). Ik heb ook twee jaar gewerkt als co-curriculair coördinator waar ik alle activiteiten/lessen van de leerlingen van de lagere klassen verzorgde. Momenteel ben ik de lerares Engels in de Panda klas. Ik geniet echt van de omgeving en de kinderen van de Winford Bilingual Primary School gemeenschap. Ik kom elke dag graag naar mijn werk.

 

 

Willem Van Hoof
Panda leraar en assistent-directeur

Ik ben de leraar Nederlands voor de Panda klas. Ik heb kunstgeschiedenis gestudeerd in Amsterdam nadat ik mijn lerarenopleiding in Breda had afgerond. Ik woonde en werkte enkele jaren in Londen en Brussel en deed waardevolle onderwijservaring op tijdens mijn werk op de educatieve afdeling van het British Museum. Na een aantal jaren voor commerciële bedrijven te hebben gewerkt, ben ik hier in Nederland als invalkracht aan de slag gegaan. Dit heeft mijn passie voor lesgeven weer aangewakkerd en ik heb de juiste plek gevonden bij Winford Bilingual Primary School.

 


Maud Arens
Zebra en RT leraar

Ik ben leraar Nederlands op de Winford Bilingual Primary School. Ik woon al meer dan 20 jaar in Amsterdam en hou van de internationale sfeer van deze stad. Ik ben blij dat ik kan werken met zo'n diverse en internationale groep leerlingen, ouders en collega's op deze prachtige locatie. Ik heb eerst een master Film- en Televisiewetenschappen afgerond aan de Universiteit van Amsterdam. Daarna heb ik mijn Pabo-diploma behaald aan de HvA. Ik werk al ruim 10 jaar als leerkracht basisonderwijs en heb veel affiniteit met het Montessori-onderwijs. Naast het lesgeven hier ben ik zelfstandig docent en heb ik een eigen bedrijf als Certified Professional Organizer. Winford Tweetalig maakt het mogelijk om mijn twee favoriete bezigheden te combineren: werken met kinderen en organiseren. In mijn vrije tijd ga ik graag hardlopen, reizen en genieten van Amsterdam met vrienden en familie.

 

Nancy de Rooij
Zebra leraar

Ik ben de docent Nederlands in de Zebraklas. Ik ben opgegroeid in Almere en woon sinds 8 jaar in Purmerend. Van jongs af aan was het mijn droom om met kinderen te werken. Ik vind niets mooier dan helpen met hun ontwikkeling en ze te zien groeien in de klas. Ik heb een tijdje in de kinderopvang gewerkt maar wilde meer uitdaging en ben begonnen met de PABO. Voor Winford heb ik 9 jaar in het speciaal onderwijs gewerkt en de studie "Teken je Gesprek" en "Autisme Vriendelijke Coach" afgerond. Dit heeft mij nog meer handvatten gegeven bij het lesgeven. In 2019 werkte ik voor Winford aan de Speerstraat en voor het schooljaar 2020-2021 ben ik het team van Winford Tweetalige Basisschool aan de Jan Luijkenstraat komen versterken! De sfeer, de kinderen en het team spraken me erg aan en ik voel me hier echt thuis.

 

Jessica Annandale
Giraffe leraar

Ik vind het geweldig om de lerares Engels in de Zebra-klas te zijn. Ik ben geboren in Zimbabwe en heb mijn jeugd doorgebracht in het Midden-Oosten. Ik heb altijd al met kinderen willen werken en nadat ik op een internationale school in Dubai had gewerkt als assistent voor individuele leerondersteuning, ontstond mijn verlangen om meer te leren over pedagogie en taalverwerving. Mijn doel is om leerlingen te helpen een liefde voor leren te ontwikkelen door ze aan te moedigen vragen te stellen, onderwerpen te verkennen, creatief te zijn in alles wat ze doen en elke dag met plezier naar de klas te komen. Ik ben van nature een ontdekkingsreiziger en als ik niet in het klaslokaal ben, spring ik graag op de trein (of het vliegtuig) om rond te dwalen in een stad, dorp of stad - om nieuwe mensen te ontmoeten en andere bezienswaardigheden, geluiden, architectuur en culturele diversiteit te ervaren.


Tim Bostens
Giraffe leraar

Mijn naam is Tim, en ik ben de docent Nederlands voor de Giraffenklas. Na het behalen van mijn Bachelor of Teaching aan de HvA heb ik 3 drie jaar op het AICS gewerkt. Het was erg leuk om met zoveel diversiteit te werken. Mijn ambities liggen in het internationale onderwijs. De reden hiervoor is dat ik geadopteerd ben en ik het supergaaf vind om met meerdere culturen in aanraking te komen. Ik ben opgegroeid in Nederland en spreek vloeiend Nederlands en Engels. Ik heb een CELTA-kwalificatie gevolgd om meer te leren over het onderwijzen van talen.

Omdat ik zelf tweetalig ben, voelde ik me aangetrokken tot de lesmethode hier. Het is geweldig om op een kleinschalige school te werken waar de klassen klein zijn zodat ik de leerlingen veel beter kan leren kennen en ze kan begeleiden in hun ontwikkeling. Zo kan ik aandacht besteden aan elk individu en de groeimindset van elk kind helpen bevorderen.

 

Julia Bormann
Adelaar leraar

Hallo, ik ben Julia en ik ben de lerares Engels in de Adelaarsklas . Ik ben opgegroeid in het mooie noorden van Duitsland en heb mijn Bachelor of Education (International Teacher Edcuation voor basisscholen) in Nederland afgerond. In de afgelopen vier jaar heb ik veel inspirerende ervaringen opgedaan met lesgeven op verschillende internationale scholen in Duitsland en in Brazilië, waardoor ik mijn vaardigheden heb kunnen ontwikkelen tot een bedachtzame, zorgzame en bekwame leraar. Ik heb altijd al met kinderen willen werken en na een jaar in Australië te hebben doorgebracht ontstond mijn verlangen om te leren over verschillende culturen en internationale pedagogie. Ik streef ernaar een klasomgeving te creëren waarin alle leerlingen kunnen gedijen op basis van hun behoeften en interesses. Humor, nieuwsgierigheid en aanpassingsvermogen zijn eigenschappen die ik belangrijk vind voor een goede leeromgeving, daarom probeer ik die ook in mijn leerlingen aan te moedigen. Ik heb een passie voor tekenen, dansen, nieuwe recepten uitproberen of nieuwe plaatsen verkennen, en ik ben erg enthousiast om me bij de WBPS-gemeenschap aan te sluiten!

 

Sasja Delahay
Adelaar leraar

Ik ben de nieuwe lerares Nederlands voor de Adelaarsklas. Ik ben geboren en getogen in dezelfde straat als de school (Jan Luijkenstraat), dus het voelt als thuiskomen om op deze school te mogen werken. Na de middelbare school heb ik gestudeerd aan een Franse universiteit in Montpellier en ben ik afgestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam in de kunstgeschiedenis. Na een tijdje in dat vakgebied te hebben gewerkt, ben ik mijn eigen cateringbedrijf, Peperwortel, aan de Overtoom begonnen. Twintig jaar ondernemen deed me een sabbatical nemen om te reizen en mijn blik te verruimen, waarna ik besloot dat ik iets wilde doen wat er echt toe deed. Voor mij betekende dat werken met kinderen. Ik deed de snelle lerarenopleiding en werkte met veel voldoening op verschillende scholen. Winford Tweetalig combineert aspecten waarmee ik me echt kan identificeren: internationaal georiënteerd, uitstekend onderwijs, een kleine hechte gemeenschap waar de ontwikkeling van kinderen in een veilige en uitdagende omgeving centraal staat.

 

Alesi Haan
R.T. leerkracht- Engels

Ik verhuisde 10 jaar geleden van het Verenigd Koninkrijk naar Nederland om bij mijn huidige man te zijn (die Nederlands is). In die 10 jaar hebben we 2 kinderen gekregen en genieten we van het leven in een landelijk dorpje in het noorden, omringd door velden en boerderijen.

Voordat ik naar Nederland verhuisde, heb ik mijn bachelors in onderwijs en kinderstudies afgerond met de focus op speciaal onderwijs. Ik werkte in verschillende klassen in het basisonderwijs in het Verenigd Koninkrijk voordat ik een jaar lesgaf op een middelbare school. Terwijl ik lesgaf, heb ik ook mijn TESOL-kwalificatie behaald om beter te begrijpen hoe ik Engels als tweede taal aan kinderen en volwassenen kan onderwijzen.

Ik verhuisde naar Nederland en werkte in groep 0-1 terwijl ik mijn Montessori kwalificatie afrondde voor 6-9 jaar. Vervolgens heb ik vele jaren lesgegeven in de Zebra klas en was ik de hoofdverantwoordelijke voor Engels in de onderbouw. Daarna werkte ik op onze tweetalige school in Haarlem als directeur.

Winford is een geweldige plek om te werken en echt de beste manier om tweetalig onderwijs te geven. Nu ik twee kinderen heb, werk ik parttime als Remedial Teacher Engels. Ik vind het geweldig om met de kinderen individueel te werken en ze te helpen hun leerdoelen te bereiken!

 

Anna Mullis
Kok

Hallo, mijn naam is Anna Mullis. Ik kom oorspronkelijk uit het noorden van Engeland, maar woon nu al bijna 15 jaar in Nederland. Ik ben moeder van twee volwassen kinderen en woon samen met mijn man Simon in het mooie dorp Ouderkerk aan de Amstel. Koken is een levenslange passie van mij, vooral bakken, en momenteel heb ik mijn eigen bedrijfje voor het maken van taarten op maat. Ik heb een aantal jaren ervaring in de catering in het Verenigd Koninkrijk, waaronder het runnen van een vegetarisch café. Ik ben erg enthousiast om het personeel van Winford te komen versterken en kijk ernaar uit om de kinderen te voorzien van heerlijk, gezond eten!

 


Jenni Iyoyo
Marketing- en toelatingsmanager

Ik werk al 23 jaar op internationale scholen en houd me bezig met toelatingen, public relations en marketing. Ik hou ervan om in een schoolomgeving te werken en met nieuwe mensen in contact te komen. Ik ben verheugd om Winford Bilingual te vervoegen op hun spannende reis. In mijn vrije tijd ga ik naar yoga en circuittraining, doe ik vrijwilligerswerk in twee commissies en zing ik in een gospelkoor.

Ik kijk ernaar uit u te ontmoeten bij Winford Bilingual.

 

 

De klaslokalen

Met twee leerkrachten in elke klas en niet meer dan 20 kinderen per klas, kunnen wij ons op elk individueel kind concentreren.

Onze klassen zijn:

De Panda Klas
voor kinderen van 4 tot 6 jaar oud (groep 1)

De pandaklas is een plek waar kinderen hun eerste stappen in het formele onderwijs zetten. Wij geloven dat school een plezierige en ondersteunende ervaring moet zijn. Onze leerlingen komen uit verschillende achtergronden en in deze groep zien we de grootste verscheidenheid aan niveaus. De Panda klas is het meest geschikt voor kinderen in de lagere basisschoolleeftijd die willen starten in een Nederlands/Engels tweetalige omgeving. Dit zorgt voor een soepele overgang voordat je naar de volgende klas gaat.

De Zebra Klas
voor kinderen van 5.5 tot 8 jaar oud (groep 2-3)

Met behulp van Montessori materialen maken de Zebra leerlingen actief kennis met alle vakken. In de Zebra klas beginnen de kinderen hun tweetalig leeravontuur in rekenen, schrijven, lezen, aardrijkskunde, geschiedenis, internationaal burgerschap, praktische levenservaring, wetenschap en wereldoriëntatie. Door de thema’s van IPC (International Primary curriculum) maken leerlingen op een veelzijdige manier kennis met een breed scala aan onderwerpen. Excursies, zoals naar de nabijgelegen musea, het Nemo science centrum, de bibliotheek, helpen leerlingen de opgedane kennis te plaatsen in hun eigen leefwereld.


De Giraffe klas
voor kinderen van 7 tot 10 jaar oud (groep 4-5)

De Giraffe klas geeft ruimte voor de persoonlijke groei van onze leerlingen en hun behoefte om (door) te vragen en door te denken; hun behoefte om een rechtvaardigheidsgevoel te ontwikkelen en de wereld zelfstandig te ontdekken met hun eigen plaats daarin.
De leerlingen krijgen, in beide talen, les in kleine groepen, afhankelijk van de persoonlijke leerbehoefte. Leerlingen krijgen wekelijks huiswerkopdrachten en werken daarnaast aan opdrachten en presentaties die aansluiten bij de thema’s van IPC.
In deze omgeving van samen leren, ontwikkelen kinderen hun persoonlijkheid met een dieper saamhorigheidsgevoel.


Adelaar Klas
voor kinderen van 10 tot 12 jaar oud (groep 6-8)

Het lesprogramma van de Adelaar klas is in blokken van vijf weken ingedeeld en wordt afgerond met verrijkingsopdrachten en een samenvatting in week zes. De kernvakken, die zowel in het Nederlands als Engels worden gegeven, zijn taal, rekenen, natuurkunde, geschiedenis, aardrijkskunde en techniek. Daarnaast schenken wij veel aandacht aan kunst, persoonlijk ontwikkeling en maatschappijleer. De zesde week is het moment voor zelf-evaluatie, herhaling en samenvatting. De combinatie van al deze elementen bereidt onze leerlingen optimaal voor op hun volgende stappen, in het Nederlands of internationaal middelbaar onderwijs. Zoals de meeste Nederlandse basisscholen neemt onze Adelaarsklas deel aan een schooltuin waar ze leren hoe ze hun eigen planten en groenten kunnen verbouwen. Dit is een van de vele manieren waarop onze kinderen worden ondergedompeld in de Nederlandse cultuur en samenleving.

 

 

Winford Bilingual Amsterdam Agenda 2023-24

hieronder staat de agenda van Winford Bilingual Amsterdam:

Op de volgende dagen zijn we gesloten:

Deze dagen komen bovenop je flexibele vakantiedagen.

School begint
4 september 2023

Kerstvakantie
21 december t/m 3 januari 2024

Goede vrijdag
29 maart 2024

Tweede paasdag
1 april 2024 

Koningspelen *school eindigt 12:30*
26 april 2024

Hemelvaart en de dag na Hemelvaart
9 & 10 mei 2024

Pinksteren
20 mei 2024

Zomervakantie
29  juli t/m 23 augustus 2024

 

Winford Bilingual Flexibele vakanties

Winford Bilngual basisonderwijs werkt met flexibele schoolvakanties. Dit betekent dat onze leerlingen in de loop van het jaar vakantiedagen kunnen opnemen. In augustus is de school vier weken gesloten voor alle leerlingen, in december twee weken en daarnaast tijdens de nationale feestdagen.

Ouders van basisschoolleerlingen dienen vakantieaanvragen elke zes weken volgens de schoolperiodes van de betreffende groep in. Leerlingen mogen tot veertig vakantiedagen per jaar opnemen, naast de dagen waarop de school gesloten is voor alle leerlingen.

Wij adviseren dat leerlingen tenminste 10 dagen per half jaar opnemen – 10 dagen tussen september en het einde van februari en 10 dagen tussen maart en het eind van het schooljaar.

De schooldag

Onze school is een levendige en productieve plek. De dagindeling van elke klas varieert afhankelijk van de leeftijdsgroep van de kinderen, maar ze hebben allemaal hetzelfde doel - het creëren van een stimulerende omgeving waar de aangeboren nieuwsgierigheid van kinderen en hun enthousiasme voor het leren worden gevoed en aangemoedigd.

Onze schooldag begint elke dag om 08:30. Op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag eindigen we om 14:30. Op woensdag eindigen we om 12:30.

 

 

 

Hoe worden kinderen beoordeeld en waarom gebruiken we CITO-toetsen?


Wij zijn een door Nederland geïnspecteerde particuliere B-3 school en zijn verplicht om alle kinderen boven de 5 jaar de Nederlandse CITO-toetsen af te nemen. Daarnaast doen we twee keer per jaar formele beoordelingen in het Engels op basis van de nationale eisen van het Verenigd Koninkrijk voor leerlingen ouder dan 6 jaar, gebaseerd op het Oxford-programma.


Hoe presteren de kinderen van Winford Tweetalig Amsterdam op de CITO-toetsen in vergelijking met andere scholen met alleen Nederlandse programma's?


90% van de kinderen die sinds hun 4e jaar onafgebroken in ons programma zitten, scoren boven het niveau van kinderen van vergelijkbare leeftijd in programma's met alleen Nederlands.


75% van de kinderen die niet vanaf hun vierde in ons programma zitten, testen op niveau in vergelijking met kinderen van dezelfde leeftijd in programma's met alleen Nederlands.


Samenvatting van onze beoordelingen:


CITO van groepen 2 tot 8 (leeftijd 5-11)


Engelse test van groep 3 tot 8 (leeftijden 3-11)

Vergaderingen van ouders en leerkrachten


Winford Bilingual Primary School is vooral een familieschool en we werken hard om positieve relaties te creëren tussen het personeel, de kinderen en de ouders. Wij zijn trots op het kaliber van onze leerkrachten en het niveau van zorg dat zij aan elk kind verlenen. Onze kleine klassen en twee leerkrachten per klas betekenen dat we elk kind een hoog niveau van individuele zorg en aandacht kunnen bieden.

De leerkrachten in de klas zijn het eerste aanspreekpunt voor de kinderen, en omdat de kinderen twee jaar in elke klas zitten, kennen de leerkrachten elk kind heel goed.

Ouders of verzorgers kunnen aan het eind van elke schooldag met de leerkrachten spreken, of voor uitgebreidere gesprekken kan een afspraak worden gemaakt met de leerkrachten of de directeur.

Drie keer per jaar zijn er formele bijeenkomsten van ouders en leerkrachten om de vorderingen van elk kind te bespreken.

Naar welke middelbare school kan mijn kind gaan


Kinderen die vanaf 4 of 5 jaar bij Winford Tweetalig zijn, kunnen kiezen uit:

- elk niveau van de Nederlandse middelbare school, bijvoorbeeld HAVO, VWO, Gymnasium, Atheneum

- elke internationale school of scholen die in het Engels lesgeven

In groep 5 vragen we ouders en leerlingen na te denken over de richting van de middelbare school waar ze naartoe willen. In groep 6 gaat het gezin met de leerkracht in gesprek en maakt een keuze voor Nederlands of Internationaal/Engels Voortgezet Onderwijs. In groep 7 en 8 krijgen kinderen die naar Nederlands onderwijs willen 65% Nederlands en 35% Engels onderwijs bij Winford Tweetalig. Kinderen die naar het Engels onderwijs willen, blijven 50% Nederlands en 50% Engels onderwijs krijgen.

Komt uw kind later dan 5 jaar bij ons, dan beoordelen we uw kind in groep 6 en geven we u een advies of Nederlands of Engels onderwijs het meest geschikt is.

Wij zijn er trots op dat alle kinderen van onze laatste eindexamenklas in een van hun top drie schoolkeuzes zijn ingestroomd.

 

 

Positieve Feedback

Op Winford Bilingual Primary School gebruiken we de Positive Discipline methode. Positieve Discipline benadert kinderen op een manier die respectvol, vriendelijk en streng is. Wij behandelen de kinderen met respect en verwachten dat zij ook met respect worden behandeld. Wij leren de kinderen op een effectieve en positieve manier te communiceren met hun omgeving. Kinderen worden aangemoedigd onafhankelijk te zijn en te begrijpen dat er logische consequenties aan hun daden zijn verbonden. Wij geloven dat onze aanpak helpt om kinderen te creëren die gelukkig, bekwaam en vriendelijk zijn.

Dit zijn de belangrijkste onderdelen van Positieve Discipline.

VIJF CRITERIA VOOR POSITIEVE DISCIPLINE

1. Is vriendelijk en streng tegelijk.

2. Helpt kinderen een gevoel van erbij horen en betekenis te geven.

3. Is effectief op lange termijn.

4. Leert waardevolle sociale en levensvaardigheden voor een goed karakter.

5. Nodigt kinderen uit te ontdekken hoe vaardig zij zijn en hun persoonlijke kracht op constructieve manieren te gebruiken.

De hulpmiddelen en concepten van Positieve Discipline omvatten:

- Wederzijds respect. Volwassenen modelleren standvastigheid door zichzelf en de behoeften van de situatie te respecteren, en vriendelijkheid door de behoeften van het kind te respecteren.

- Het identificeren van de overtuiging achter het gedrag. Effectieve discipline erkent de redenen waarom kinderen doen wat ze doen en werkt aan het veranderen van die overtuigingen, in plaats van alleen te proberen het gedrag te veranderen.

- Effectieve communicatie en probleemoplossende vaardigheden. - Discipline die leert - gericht op oplossingen in plaats van straf.

- Aanmoediging (in plaats van lof). Aanmoediging merkt inspanning en verbetering op, niet alleen succes, en bouwt op lange termijn zelfvertrouwen en empowerment op.

In verband hiermee laten wij de kinderen vaak "denktijd" hebben buiten de klas. Dit is een plek waar kinderen naartoe kunnen gaan om zich te herpakken of om na te denken over hun daden als zij daar tijd en ruimte voor nodig hebben. Het is normaal dat kinderen soms uitbarstingen hebben en de regels ter discussie stellen. Als dit gebeurt, geven wij zachte herinneringen/waarschuwingen over onze regels of verwachtingen. Na de derde herinnering vragen wij het kind een pauze in te lassen buiten de klas om na te denken over zijn gedrag. Wij vinden dat dit het kind wat ademruimte en tijd geeft om zijn gevoelens te verwerken en te overdenken zonder de nieuwsgierige blikken van zijn klasgenoten. Soms hebben hun geest en lichaam wat tijd nodig om zich aan te passen zonder de afkeuring van hun vrienden.

Ziektebeleid


Op Winford Bilingual Primary School zorgen wij voor het belang en de gezondheid van uw kind. Als hij of zij een van de volgende ziekten of symptomen heeft gehad, laat dit dan zo snel mogelijk aan de leerkrachten weten.

Algemene ziekten

Houd uw kind thuis als het een van de volgende ziekten/symptomen heeft:

- Koorts (38°c. of hoger)

- Diarree

- Braken

- Besmettelijke kinderziekten (waterpokken, rode hond, 5e ziekte, enz.)

Als uw kind op school koorts heeft of overgeeft, wordt het meteen naar huis gestuurd. Bij diarree worden kinderen die dit 2 of meer keren hebben, naar huis gestuurd. Als uw kind tijdens de schooldag naar huis wordt gestuurd vanwege een besmettelijke ziekte, mag het de volgende dag niet meer naar school. Kinderen mogen pas weer naar school als ze 24 uur volledig klachtenvrij zijn.

Conjunctivitis

Houd uw kind thuis en ga naar de dokter als uw kind de volgende symptomen heeft:

- Roodheid in het oogwit of aan de binnenkant van het ooglid

- Toegenomen hoeveelheid tranen

- Dikke gele afscheiding die over de wimpers korst, vooral na het slapen

- Groene of witte afscheiding uit het oog

- Jeukende ogen Dit kan een vorm van bindvliesontsteking zijn. Het is zeer besmettelijk en kan zich snel onder kinderen verspreiden. Daarom moet uw kind naar de dokter voor een speciaal oogmedicijn dat minstens 24 uur moet worden gegeven voordat het kind weer naar school mag. Als er geen medicijn wordt toegediend, kan het kind pas weer naar school als het 24 uur volledig klachtenvrij is. Nogmaals, als uw kind een van deze symptomen op school ervaart, zal het voor de gezondheid van de andere kinderen naar huis worden gestuurd.

Luizen

Controleer het haar van uw kind regelmatig op luizen. Als uw kind een spoor van luizen heeft, waaronder volwassenen en/of eitjes (ook wel neten genoemd), mag het pas weer naar school als het haar is behandeld met een speciale crème en is doorgekamd met een luizenkam. Als uw kind luizen heeft en u wilt meer informatie over de beste behandeling, raadpleeg dan het volgende document: http://www.prioderm.nl/hoofdluis-behandelen