Kinderen met dyscalculie ervaren moeite met het begrijpen en toepassen van wiskundige begrippen, het uitvoeren van rekenbewerkingen en het herkennen van patronen of getallen. Dit kan grote invloed hebben op hun zelfvertrouwen en op hun prestaties in andere vakken waar rekenen en inzicht belangrijk zijn.
Bij Winford zorgen we voor persoonlijke begeleiding en maatwerk, zodat leerlingen ondanks hun dyscalculie toch hun talenten volledig kunnen ontwikkelen. We werken in kleine klassen waardoor er ruimte is voor individuele aandacht, herhaling en het gebruik van verschillende leermethoden.
Onze docenten kijken samen met de leerling welke strategieën het beste werken. Dit kan bijvoorbeeld betekenen dat we extra visuele hulpmiddelen inzetten, rekenstappen in kleinere onderdelen aanbieden of software gebruiken die ondersteuning biedt bij rekenproblemen.
Zo zorgen wij ervoor dat leerlingen met dyscalculie zelfvertrouwen opbouwen, succeservaringen krijgen en de vaardigheden ontwikkelen die zij nodig hebben voor hun verdere schoolcarrière én daarbuiten.
Op Winford werken uitsluitend bevlogen docenten. Bovendien zijn de klassen klein, waardoor ieder kind persoonlijke aandacht krijgt. Zeker voor leerlingen die extra kwetsbaar zijn door leerproblemen is dat bevorderlijk voor hun schoolprestaties. Ze leren om verantwoordelijk te zijn en zelfdiscipline te ontwikkelen. Huiswerk maken gebeurt op school. Er is altijd een begeleider aanwezig die de leerlingen niet alleen helpt bij de lesstof zelf, maar ook bij het leren nadenken over de studie-aanpak.